Plus
Premiumaccount uitproberen
0   Artikelen
#
0,00 €
Uw winkelkarretje is leeg
Catalogus met wisselstukken voor MERCEDES-BENZ UNIMOG

Wisselstukken geschikt voor MERCEDES-BENZ UNIMOG

Selecteer het vrachtwagenmodel

1
2
3
Bijkomende informatie

Catalogus met wisselstukken geschikt voor MERCEDES-BENZ UNIMOG

  • Getande V-riemen / -toebehoren
  • Tandriem / -toebehoren
  • V-riemen / Set
  • Cabine

Accessoires geschikt voor MERCEDES-BENZ UNIMOG

AUTODOC CLUB: Een eenvoudig doorzoekbare verzameling van ruim 1000 pdf-handleidingen en 1600 tutorials!

MERCEDES-BENZ UNIMOG vrachtwagens

De Mercedes-Benz Unimogs werd ingezet door diverse strijdkrachten in diverse landen, maar ook door de brandweer en nutsbedrijven, net als in de landbouw en bij het bosbeheer. Men startte met het massaal produceren van de auto’s in het jaar 1948 en men maakt ze nog steeds. In het jaar 1951 nam het bedrijf Daimler Ag de productie van de auto’s over. Vandaag de dag maakt men de trekkers in fabrieken die staan opgesteld in Argentinië, Turkije en Duitsland. Doordat de auto hoog boven de weg lag, kunnen ze prima op onverhard terrein gebruikt worden, maar ook in het water, het moeras of in de sneeuw. De auto kwam in het Guinness Book of Records te staan doordat de auto een heuvel van 45 graden op kan rijden, In Amerika en Canada kent men deze auto onder de naam Freightliner.

U25 70200 (1948–1951)

De auto’s waren vrij klein: de lengte was maar 3520 millimeter, hij was 1630 millimeter breed en 2020 millimeter hoog. Men maakte ze met de hand en waren voorzien van sterke banjo-assen, daarnaast had de auto een sperdifferentieel.

U25 2010 (1951–1953)

Men bracht 5 modellen op de markt, die verschillend waren op het gebied van de remmen voor een aanhanger of een installatie om te tillen. Maar alle auto’s waren voorzien van een vouwdak.

U25 401 (1951–1956)

Deze varianten hadden zowel open als gesloten cabines. Ze waren voorzien van een aanhanger die 1500 millimeter bij 1500 millimeter groot was, men kon daar maximaal 1000 kilo inladen.

S404 / 405 (1955–1980)

Deze vrachtauto’s van Mercedes-Benz Unimog waren zeer compact en hadden een gesloten of een open cabine voorzien van 2 deuren. De open versies hadden een vouwdak en de voorruit was uit 1 deel gemaakt.

411 (1956–1974)

12 varianten werden in deze uitvoering gemaakt. Ze waren anders van elkaar door de radstand (1720, 2120 of 2570 millimeter), of er een vouwdak opzat of niet, het type cabine en andere zaken. Optioneel kon men diverse accessoires aanschaffen, zoals bijvoorbeeld een grasmaaier.

S406 (1963–1989)

Deze vrachtauto’s waren de eerste modellen die tot de gemiddeld zware klasse behoorden van Mercedes-Benz Unimog. Het maximale totaalgewicht van deze auto\s was plusminus 3,6 ton en ze werden vanaf 1971 gemaakt. De auto’s van deze modellen hadden een vloeistof gekoelde motor en voorzien van inspuiting van de brandstof.

421 (1966–1989)

Het totale gewicht was verder opgeschroefd tot 3,7 tot 4,1 ton. De injectie van de brandstof ging bij deze motoren door middel van een voorkamer.

425 (1975–1988)

Deze vrachtauto’s zijn gesloten en hadden 2 assen en een turbo. De eerste auto toonde men gedurende de tentoonstelling van DLG in 1974 in Frankfurt am Main.

435 U1700 / U1300L (1975–1993)

Deze auto’s vallen onder de gemiddeld zware vrachtauto’s. Het maximale totaalgewicht was ongeveer 7,5 tot 8,5 ton, de radstand bedroeg 3250, 370 of 3850 millimeter. De motoren die op diesel liepen werden voorzien van directe brandstofinjectie en er kon een turbo opgezet worden, deze had geen tussenkoeler. Tevens monteerde de producent een gedeeltelijke aandrijving op de 4 wielen en een remsysteem van het pneumatische soort.

408 U90 (1992–2001)

De firma zette in de auto’s een nieuwe motor van het type OM 602 met een turbo en voorzien van een pomp van het type EDC van het merk Bosch, daarnaast had de auto directe inspuiting van de brandstof. De cabine was 2455 millimeter hoog, maar er was ook een vergrootte versie van 2590 millimeter hoog.

405 (2000–nu)

De firma gebruikte de techniek Vario toe waardoor het stuurwerk onder zeer lastige omstandigheden eenvoudiger werd. Bij het maken van de cabines gebruikte men veel kunststof en de buitenkant werd gemaakt op die manier dat de bestuurder zoveel mogelijk kon zien. In het jaar 2013 kreeg de auto een update. Vanaf die tijd halen de auto’s de norm van Euro 6.

Autodoc.be – de online webshop voor onderdelen voor de vrachtauto

Via onze online webshop bent u in staat onderdelen aan te schaffen voor de Mercedes-Benz Unimog, deze zijn flink scherp. De voordelen van onze winkel zijn de mooie prijzen, de speciale acties en de gratis levering. Bestel zeer goede remblokjes en -schijven, oliefilters en vele andere onderdelen uit ons assortiment van Mercedes-Benz Unimog onderdelen. Doe het vlot en goedkoop online bij Autodoc.be.

TOP 6 meest gekochte wisselstukken geschikt voor MERCEDES-BENZ UNIMOG vrachtwagens

Vind wisselstukken geschikt voor MERCEDES-BENZ UNIMOG van merkkwaliteit in onze catalogus.
  • RIDEX Brandstoffilter
    artikelnummer: 9F0063
    2,01 €
    incl. 21% btw , excl. verzendkosten,
    • Filter type: Pijpfilter
    • Hoogte [mm]: 103
    • Diameter [mm]: 36
    • Schroefdraad uitgang: 8
    • Schroefdraad ingang: 8
    • RIDEXBrandstoffilter
    • productnummer9F0063
    • onze prijs 2,01 €
    • Conditie  Geheel nieuw
    Details
  • MANN-FILTER Oliefilter
    artikelnummer: H 729
    10,71 €
    incl. 21% btw , excl. verzendkosten,
    • Hoogte [mm]: 165
    • Binnendiameter [mm]: 26
    • Binnendiameter 2 [mm]: 26
    • Filter type: Filter insert
    • Diameter [mm]: 70
    • MANN-FILTEROliefilter
    • productnummerH 729
    • onze prijs 10,71 €
    • Conditie  Geheel nieuw
    Details
  • BOSCH Brandstoffilter
    artikelnummer: 0 450 904 077
    2,06 €
    incl. 21% btw , excl. verzendkosten,
    • Filter type: Pijpfilter
    • Hoogte [mm]: 102,5
    • Diameter [mm]: 31, 36
    • Ingang ø [mm]: 8
    • Uitgang ø [mm]: 8
    • BOSCHBrandstoffilter
    • productnummer0 450 904 077
    • onze prijs 2,06 €
    • Conditie  Geheel nieuw
    Details
  • BOSCH Oliefilter
    artikelnummer: 1 457 429 278
    7,27 €
    incl. 21% btw , excl. verzendkosten,
    • Hoogte [mm]: 169
    • Filter type: Filter insert
    • Diameter [mm]: 83
    • Diameter 1 [mm]: 36
    • Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Met pakkingen
    • BOSCHOliefilter
    • productnummer1 457 429 278
    • onze prijs 7,27 €
    • Conditie  Geheel nieuw
    Details
  • MANN-FILTER Brandstoffilter
    artikelnummer: WK 817/3 x
    10,94 €
    incl. 21% btw , excl. verzendkosten,
    • Hoogte [mm]: 98
    • Diameter [mm]: 86
    • Buitendraad 2 [mm]: 71
    • Schroefdraad uitgang: M 12 X 1.5
    • Binnendiameter 2 [mm]: 62
    • Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Met pakking
    • MANN-FILTERBrandstoffilter
    • productnummerWK 817/3 x
    • onze prijs 10,94 €
    • Conditie  Geheel nieuw
    Details
  • BOSCH Oliefilter
    artikelnummer: 1 457 429 274
    7,55 €
    incl. 21% btw , excl. verzendkosten,
    • Hoogte [mm]: 169
    • Filter type: Filter insert
    • Diameter [mm]: 92
    • Diameter 2 [mm]: 92
    • BOSCHOliefilter
    • productnummer1 457 429 274
    • onze prijs 7,55 €
    • Conditie  Geheel nieuw
    Details
loader Even geduld, a.u.b....